یزدفردا: مدیرعامل تسلا به پروژه جاه‌طلبانه بعدی این شرکت چشم دوخته است.

به گزارش یزدفردا: ایلان ماسک رسماً اعلام کرد که تسلا در تاریخ 8 اوت (18 مردادماه) از روبوتاکسی موردانتظار خود رونمایی می‌کند. گفته می‌شود این پروژه مبتنی بر پلتفرم نسل بعدی این شرکت ساخته خواهد شد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در پستی در صفحه شخصی خود در ایکس اعلام کرد که رونمایی از روبوتاکسی تسلا در تاریخ 8 اوت (18 مردادماه) انجام می‌شود. تسلا ظاهراً پروژه تولید خودروی برقی ارزان‌قیمت را کنار گذاشته و درعوض تمرکز خود را به‌طور کامل به توسعه محصولی که می‌تواند سایر خودروها را از رده خارج کند، معطوف کرده است.

ماسک از مدت‌ها قبل درباره احتمال توسعه روبوتاکسی تسلا حرف زده بود. او سال‌ها پیش گفته بود که مالکان خودروهای این شرکت می‌توانند اتومبیل‌های خودران خود را برای جابه‌جایی مسافر به خیابان‌ها بفرستند و از این طریق درآمدزایی داشته باشند.

روبوتاکسی تسلا تابستان امسال معرفی می‌شود

طبق برنامه ماسک، خودروها با لمس یک دکمه در اپلیکیشن تسلا به «شبکه تسلا» ملحق می‌شوند و می‌توانند با جابه‌جایی مسافر برای شما ایجاد درآمد کنند. مدیرعامل تسلا همچنین تاکنون بارها درباره قابلیت Full Self Driving حرف زده و ادعا کرده بود که این ویژگی به‌زودی در سطح گسترده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند با استفاده از آن حتی پشت فرمان بخوابند. اما این قابلیت درعمل به این شکل پیاده‌سازی نشد و راننده همچنان باید هوشیارانه پشت فرمان و آماده کنترل خودرو باشد.

به‌دنبال اعلام این خبر جدید توسط ماسک، ارزش سهام تسلا در بازار بورس بیش از 3 درصد رشد پیدا کرد.

حالا با توجه به وعده‌های پرشمار تسلا و ماسک که بسیاری از آن‌ها به‌موقع اجرایی نشده‌اند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پروژه جدید تا چه اندازه به واقعیت بدل خواهد شد و چه زمانی می‌توانیم تاکسی‌هایی را مشاهده کنیم که به‌صورت کاملاً خودکار به جابه‌جایی مسافران در خیابان‌ها مشغول می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا